Minimalist Challenge Day 22 - Halvvejs

10.000 Steps A Day Challenge #4

Meget uventet, viste det sig at denne challenge var en af de sværeste at komme igennem! Jeg ELSKER at gå, og jeg når jeg rejser til storbyer så synes jeg altid at mine ben bliver mere faste og lækre når jeg vader rundt hele dage! MEN får jeg gået de anbefalede 10.000 skridt dagligt? Det ville jeg da lige prøve i 7 dage… #nemt #not

UDSTYR:

Jeg har et aktivitetsår fra Sportsbuddy (Veryfit V2) og min telefon. Mobilen har jeg ikke på mig i løbet af dagen på arbejdet, så den får ikke alle besøgene til kaffemaskinen med. Skridttælleren tæller til gengæld ikke med hvis jeg ikke bevæger armen. Det er fedt for så kommer cykling ikke med, men det gør det heller ikke hvis man eksempelvis trækker en cykel og der kan være issues hvis man går med hænderne i lommen:)

MANDAG

Mandag startede med 30 minutters træning, men en del af den på en måtte eller stående samme sted, så nåede kun 2350 skridt. Da jeg ankom til kontoret var der stadig lang vej igen. På trods af en oprydning derhjemme og flere besøg til kaffemaskinen i løbet af dagen, så var jeg foran min computer om aftenen og nåede derfor kun: 8.381 SKRIDT
Så allerede bagud første dag!

TIRSDAG

Tirsdag tænkte jeg at jeg hellere måtte løbe lidt på løbebåndet for at sikre mig at nå mit mål! Jeg tog også et par møder gående istedet for inde på kontoret (med kaffe i hånden #ecoffeegang) OG jeg tog trapperne i stedet for elevatoren! OG STADIG! Kom jeg kun op på 8.126 SKRIDT! Jeg var SÅ tæt på bare at give op!

ONSDAG

Jeg er heldigvis en person der bliver motiveret af modstand! Onsdag måtte jeg derfor tænke ud af boksen og prøve noget andet! Jeg missede træning men tog toget på arbejdet og gik fra Nørreport og til kontoret (Bredgade). Senere skulle jeg mødes med en veninde i Kødbyen hvor jeg også gik fra kontoret og dertil, og efter middag gik jeg også resten af vejen hjem. Sådan havnede jeg på 13.231 SKRIDT HURRAAAA! What a victory! Så der skulle helt klart mere tid på benene til!

TORSDAG

Torsdag måtte jeg cykle igen og træne. Tog igen møder gående! Havde en gåtur med en veninde og hendes baby efter arbejde, og så nåede jeg hjem, satte min cykel og tog toget til middag inde i byen. Efter middagen gik jeg det meste af vejen hjem og alt det samlet fik mig op på 15.239 SKRIDT! Rekorden for denne Challenge!

FREDAG

Fredag var en af de sjove dage hvor min aktivitetstæller siger 5.210 skridt MEN min telefon (som ellers normalt ligger under) siger 10.807 SKRIDT. det skyldes en dag på kontoret med træning og efterfølgende cyklede jeg til Østerbro og rendte rundt, men jeg trak min cykel! Og senere til Green Friday Event hvor vi også cyklede hen og hjem. Det var en dag hvor jeg følte mig meget aktiv! Men da jeg gik rundt trak jeg min cykel og da jeg var til udstilling senere på aftenen gik jeg rundt med et vinglas i hånde, så igen ingen bevægelse, men med min telefon på mig (bortset fra på arbejdet). Så derfor er jeg ret sikker på at skridttallet egentlig er højere (da armen ikke svingede) og så var jeg ret aktiv på cykel også, men det tæller ikke i denne Challenge;)

LØRDAG

Lørdag nåede jeg 10.986 skridt ved at undervise mine hold i senses og ellers var jeg bare i Spa, ude og spise og holdt Harry Potter Marathon med en veninde;)

SØNDAG

Søndag og sidste dag, endu engang med hold om morgenen i Senses. Jeg gik derhen i stedet for at cykle, rendte lidt rundt på Vesterbro og efterfølgende Østerbro inden jeg tog til julehygge med min lillebror ude på landet. Jeg nåede næsten de 10.000 inden vi ramte julefrokosten men endte sidste dag på 10.678 SKRIDT!!

OPSUMMERING

Samlet set har jeg ligget over 10.000 alle dage, men det var sørme ikke nemt! Jeg skulle faktisk lave en del om på min hverdag for at ramme de 10.000 og det gav mig lidt stof til eftertanke!

BEDØMMELSE

Tror det er sundt for ALLE lige at overveje hvor stillesiddende vores hverdag egentlig kan være, hvis man har et arbejde foran en computer. Jeg har jo heller ingen børn at løbe efter og bruger min fritid på at skrive haha, så jeg skal helt sikkert være mere obs på det. Synes jeg fik en god fornemmelse for hvornår en dag er inaktiv og hvad der skal til for at nå at få bevæget sig. Cykling tæller selvfølgelig også, men synes ikke det giver det samme løft i numsen og stramme lår som jeg kan mærke efter 5 dage i NYC eller bare en tur på Roskilde faktisk;)

GAMLE CHALLENGES DER FORTSÆTTER

5.30 Mornings Challenge #1: Kører stadig de dage hvor jeg kan komme tidligt i seng. Er virkelig begyndt at sætte pris på morgenerne og at komme tidligt i seng! #adulting

Green Smoothie Challenge #2: De er røget lidt med kulden! Der skal jeg blive bedre, fik kun 4 i sidste uge:/

Workout Everyday Challenge #3: Jeg kom efter det i starten af sidste uge, og så har jeg kørt hveranden dag siden. MEN I DENNE UGE!

NÆSTE UGES CHALLENGE

Næste uges challenge er jo allerede startet:) Jeg er begyndt på en Gratitude Journal eller en taknemmelighedsdagbog. Det kan godt være gråt OG koldt at komme op om morgenen nu, og det bliver kun mørkere og koldere! Så de næste 7 dage vil jeg bruge 5 minutter morgen og aften på at skrive 5 ting ned jeg er taknemmelige over! I kan lige få mine 5 fra i morges til inspiration:

  • Vand i hanen! (De slukker det varme vand i min ejendom for tiden hver formiddag, får mig til at sætte pris på vandt in general når det bare kommer ud af hanen, det er magi!)
  • Update fra veninde i indien (lang mail, ikke bare status updates på FB/IG, så fedt med et ægte “brev” aka email)
  • En rolig morgen! 
  • Solskin! YAY!
  • TÆPPE under fødderne når jeg skal ud af sengen om morgenen!

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Minimalist Challenge Day 22 - Halvvejs