Green Smoothie Challenge #2

Workout Challenge #3

Så blev det søndag og jeg er heldigvis både træt og øm i kroppen, så et eller andet har den her challenge da gjort. Det gik ikke heeeelt som håbet grundet en lille mini influenza, men lad os tage den fra toppen:)

MANDAG

Oppe kl. 5.30 og oppe og træne, nemt nemt nemt… Startede ugen med at løbe 5K nede i træningscentret og strække ud efterfølgende. Jeg har aldrig slået nogle rekorder i løb om morgenen, men jeg øgede tempoet løbende og det var hårdt og godt.

TIRSDAG

Sov dårligt om natten, vågnede lidt feber agtigt og kunne ikke sove igen. SÅ besluttede at tage en rolig morgen. Var vågen 5.30 men sad og arbejde lidt fra sengen med en kaffe. Trænede om aftenen istedet og det fungerede fint:)

ONSDAG

Vågnede op syg:( Stod op 5.30 og tænkte jeg bare lige skulle lidt i gang, men så gik jeg bare tilbage i seng og var der hele dagen.

TORSDAG

Stadig syg men bedre i løbet af dagen. Sov 10 timer og om aftenen rullede jeg yoga-måtten ud og kørte 30 minutters hatha i stuen.

FREDAG

Back on track! Oppe 5.30 og først på løbebåndet i 10 minutters tid og så all around træning af kroppen. Lidt stræk og så ud i et langt bad, så så lækkert at være tilbage igen, bedste start på fredagen efter at have ligget ned i 2 døgn.

LØRDAG

Var ude fredag med en masse tøser fra arbejdet, så hold i Senses og efterfølgende træning var liiiidt hårdt. Mødte helt tilfældigt en veninde på vej ind i fitnesscentret, så vi besluttede at træne sammen. Jeg startede med 20 minutters intervaller på løbebåndet og så kørte vi ben og core i cirkeltræning efterfølgende, av!

SØNDAG

Lørdagens træning og 2 julefester samme weekend kunne mærkes i hele min krop søndag. Jeg var øm OG træt. Havde jeg ikke haft denne challenge havde jeg sgu ikke trænet i dag. MEN det skulle jeg, så det blev til noget gang på løbebåndet (incline hele vejen op til 15 og ned igen) og efterfølgende nogle “gulvøvelser”. Armbøjninger, mave, planke, ryg osv. Trænede 30 min. samlet inden jeg gav op og hoppede hjem igen:) Havde det faktisk bedre bagefter underligt nok. Endte også med at gå hele vejen hjem fra fødselsdag (Østerbro til Sydhavn), hvilket også var super dejligt.

OPSUMMERING

Nu trænede jeg jo ikke alle dage grundet sygdom, MEN jeg trænede flere dage end jeg ville have gjort, havde jeg ikke kørt den her challenge. Så havde der ikke været yoga torsdag eller træning i sag (søndag). Jeg havde allerede plottet det i kalenderen sidste søndag, så det var ikke svært for mig at passe ind.

BEDØMMELSE

Nu har jeg et meget stillesiddende job og ender ofte med at sidde foran min computer og arbejde på bog eller blog også. Det med at man HAR bevæget sig i løbet af dagen, giver virkelig et øget energi-niveau og mindre dårlig samvittighed. Kombineret med mine tidlige morgener fungerer det mega godt med morgentræning, men en slow morning og et hold om aftenen f.eks. kan virkelig også noget:) Jeg satte ikke for høje forventninger til mig selv, man skal ikke overbelaste kroppen (heller ikke for en challenge), men ALLE kan snige 30 minutters aktivitet ind dagligt!

Det fik mig til generelt at tænke over mit aktivitetsniveau i hverdagen og om jeg får gået nok! Så det skal vi teste i næste uge!

NÆSTE UGES CHALLENGE

10.000 skridt om dagen! Jeg ved fra tidligere forsøg med en skridttæller, at jeg på trods af morgentræning ikke altid rammer 10.000 hvis jeg har mange møder og timer foran en computer. Det højeste skridttal jeg har opnået har været et døgn på Roskilde Festival med et pakket musikprogram og fest hele natten ude i smatten haha. MEN det MÅ kunne lade sig gøre, om ikke andet så for mine ben og røvs skyld!!! Følg med på IG Stories.

GAMLE CHALLENGES DER FORTSÆTTER

5.30 Mornings Challenge #1: Kører stadig ugedagene her, når jeg ikke er syg haha.

Green Smoothie Challenge #2: Har fået en grøn smoothie næsten hver dag hele ugen, da vi var der under min mini-flu (den gik også hurtigt over!) og til enten morgen eller aften de andre dage. Havde den med fredag hvor vi får morgenmad på arbejdet som oftest er brød og croissanter. Der hyggede jeg med en smoothie;)

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Green Smoothie Challenge #2