5.30 Mornings - Challenge #1

Green Smoothie Challenge #2

Liquid Till Lunch – A Green Smoothie a day keeps the doctor away

Endnu en fordel ved at stå op kl. 5.30 er, at det ikke er svært at finde tid til at få lavet en smoothie fra morgenstunden af! Jeg ville gerne have lidt mere frugt og grønt i mig som det første, derfor kørte jeg en uge med Green Smoothies inden frokost:) Alle mine opskrifter på sunde smoothies kan du finde her, og længere nede kan du læse hvad næste uges challenge bliver.

MANDAG

Var oppe 5.30 så jeg nåde en smoothie inden træning. Normalt spiser jeg ikke noget inden træning og min morgenmad er typisk en smoothie efter (i weekenderne, ingenting eller en croissant. Så det var længe siden jeg har trænet med noget i maven, og det var ikke rart… Var til gengæld mæt helt indtil frokost og havde god samvittighed over allerede at have fyldt min krop med gode ting, yum!

TIRSDAG

Ventede med at drikke det meste af min smoothie til efter jeg havde trænet. Jeg havde den derfor med i en drikkedunk som holder på kulden. Havde også mit eget genbrugelige bambus sugerør med og følte først sult ved en 10 tiden hvor jeg drak den. Det gjorde at jeg ikke var super sulten til frokost og spiste derfor lidt mindre, men var klar i hovedet hele formiddagen.
TIP: Laver mine smoothies ret flydende, så får også en masse væske der holder hovedet klart.

ONSDAG

Arbejdede hjemme (men stadig oppe 5.30), så lavede den bare hen af formiddagen, det passede mig helt perfekt:)

TORSDAG

Skulle til et event i Magasin hvor de havde friskbagte kanel-snegle. De var så søde at lade mig tage en med, så startede stadig dagen med min smoothie da jeg var tilbage på kontoret. Tilbage til drikkedunk, den er nem at have med og får sjove blikke på kontoret. Endnu engang var frokost tallerknen en smule mindre.

FREDAG

Vi har altid morgenmad på kontoret om fredagen, drak min Smoothie istedet for at spise en bolle, og så fik jeg en croissant YUM!.

LØRDAG

Jeg var oppe kl. 7 men fik først en smoothie kl. 13 da jeg skulle undervise hold og selv træne. Købte en juice hos Joe & The Juice da jeg var ved at dø og muligvis slå nogen ihjel (ikke smart når man er fanget på fisketorvet med 800 Pokemon Go spillere der kun kan stå i vejen haha)! Hoppede også på vægten her 6 dage inde i min challenge og jeg havde tabt 1,5 kg. uden at ændre andet end morgenmaden.

SØNDAG

Søndag fik jeg IKKE en smoothie til morgenmad, men spise en avokadomad med en veninde efter jeg havde undervist i Senses. Jeg var komme i seng kl. 4.45 og oppe 8.30 så overskuddet var ikke helt med mig haha. 

OPSUMMERING

Mega nem challenge når man først kommer ind i rytmen. Tabte mig uden at prøve, da jeg spiste mindre til frokost end jeg plejer og fik flere sunde næringsstoffer i kroppen end jeg normalt ville gøre. Hvis man starter fra bunden skal man lige have handlet ind og det tager nok lidt længere tid at lave en smoothie end det gør for mig efterhånde, men vi skal jo alle starte et sted:) Skriv endelig hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om at gøre det nemt at få smoothies ind i din daglige rutine!

BEDØMMELSE

Alt I alt en nem challenge fordi jeg allerede er inde i rutinen med at lave sunde smoothies nemt. Havde ikke ellers fået spist så meget spinat og frisk frugt hvis det ikke var for de smoothies. Kunne godt tænke mig at inkorporere en smoothie om dagen, ikke nødvendigvis om morgenen, kunne også være god hen af eftermiddagen når man er ved at gå sukkerkold. Det vil jeg lige gå i tænkeboks med:)

TIDLIGERE CHALLENGES:

5.30 Mornings Challenge #1: Har jeg fortsat i ugedagene! Stod også tidligt op lørdag da jeg jo kom meget tidligt i seng. Når man står op kl. 5.30 i hverdagene så føles kl. 7 som at sove længe haha… Og så hørte jeg et sjovt quote i en podcast i løbet af ugen: “Going to bed early is a grownups way of sleeping in!”, og det er SÅ sandt. 

NÆSTE UGES CHALLENGE

Har booket billet til Miami I starten af december, så jeg skal lige sørge for at blive bare en smule bikini klar! Derfor skal jeg træne HVER dag i næste uge. Minimum 30 min.:) Følg med på IG Stories.

 

6 kommentarer

  • Caroline

    Hej Cecilie!

    Hvis man vil lave din læbepomade, kan man så erstatte honning med noget andet, hvis man vil holde det vegansk? :o)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • simplyfit

      Ja sagtens, du undlader det bare:) Hvilken opskrift bruger du? Har lavet flere:)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Caroline

      Ups, jeg mente den fra din bog. 😉

      Skolder du dine glas inden du fylder dem?

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • simplyfit

      Ah jamen der kan du sagtens undvære honning, men der er jo bivoks, så mener ikke den er vegan så desværre. Ja det gør jeg med alle mine beholdere inden jeg genfylder dem:)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rikke

    Kan du fortælle om hvilke smoothies du lavede? Synes nogle gange det kan være svært at få helt nok grønt i, ift frugt, uden det bliver noget tykt heksedrik

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • simplyfit

      Ja jeg lavede lidt forskellige, men har en million opskrifter her på bloggen hvis du bare søger på smoothie;)! De er allesammen sunde men jeg putter en del vand i så de er lette at drikke og ikke tykke. Jeg er heller ikke bange for frugt så det er der også i mine:)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5.30 Mornings - Challenge #1