C-Vitamin Boost Smoothie

5.30 Mornings – Challenge #1

At skulle stå op 5.30 var ikke noget jeg i mit liv havde troet jeg ville komme til. I hvert fald ikke frivilligt! Jeg har skrevet noter hver dag i denne uge for at følge udviklingen. Det har handlet om at komme tidligt i seng! Derfor startede min challenge allerede søndag aften i sidste uge. Du kan også scrolle direkte til min bedømmelse og næste uges challenge længere nede;)

MANDAG

Mandag var NEM, da jeg skulle op. Jeg sprang ud af sengen og var HELT klar på den her Challenge. Jeg havde en god start på morgenen, og havde aftalt at komme forbi min mor til Kaffe omkring kl. 7. Normalt ville jeg være meget sent på den til den aftale, men var der allerede 6.45 (hej mor i undertøj), og så nåede jeg både kaffe med hende og lidt kvali-tid, inden træning. Problemet var bare, at allerede kl. 7.30, gik luften lidt af ballonen. Jeg var mandagstræt, magtede ikke så hård en træning og kæmpede mig lidt igennem dagen (som mange andre på en mandag I know). Til gengæld fik jeg klaret alt på arbejdet og gik tiiidligt i seng;)

TIRSDAG

Jeg var træt men kom op. Endnu en slow morning, men denne gang hyggede jeg mere med det, fik luret en del IG og skrevet lidt. Det var en rar morgen, jeg var i god tid til træning og havde langt mere energi end dagen før. Dagen gik mega godt, ingen træthed og faldt i søvn som en sten da hovedet ramte puden.

ONSDAG

Onsdag gik endnu bedre, var produktiv allerede fra morgenstunden af (ikke så stenet som de første 2 dage). Det var som om min krop lige skulle vænne sig til, at præstere en smule tidligere end normalt. Træning gik godt og blev ikke træt på arbejdet. Skulle gå tidligt, da jeg skulle til Århus og i teatret for at se min veninde Julie i forestillingen DETTE ER VAND. Der blev jeg godt nok lullet lidt i søvn på færgen haha, men min veninde og jeg købte en stor kaffe og så var alt godt. Middag først og så i teatret. Det var VIRKELIG godt, så var helt høj bagefter (Se det! Kommer til KBH næste uge). Jeg blev til gengæld MEGET træt i bilen på vej hjem (hvad er der med det sædevarme?!). Var først i seng 01.30 Sååå.

TORSDAG

Torsdag morgen var hård! Men da jeg først var oppe gik det faktisk virkelig godt. Jeg havde en hjemmearbejdsdag. Var mega produktiv allerede ved 6.30 tiden, så der blev bare fyret nogle mails afsted. Resten af dagen sad jeg med noget online kursus, og det gik ikke helt så nemt, men ikke fordi jeg var træt haha.. Tog en powernap kl. 17-18 stykker, da jeg også skulle sidde foran computeren hele aftenen og jeg var TRÆT på det tidspunkt. Hoppede tidligt i seng.

FREDAG

Fredag var jeg en MASKINE! Alt kørte bare… Alt på min urealistiske to-do liste blev fixet og jeg kunne gå på weekend med mega god samvittighed! Var ikke så god til at komme tidligt i seng dog, det var jo fredag! Men ville også køre 5.30 i weekenden.

LØRDAG

SLOW MORNING, var oppe 5.30 som jeg skulle, men hold da kæft jeg tog det stille og roligt. Hvordan kan man stå op 5.30 og stadig komme sent ud af døren når der skal undervises Cardio Core 9.30? HOW?!
Var ret træt hele lørdagen. Havde ikke sovet nok og min krop var bare lidt på weekend. Jeg skulle skrive det meste af dagen så holdt pauser med en masse praktiske gøremål for at holde mig vågen, var i sengen 21.30 haha.

SØNDAG

Fab Fab morgen, sidste 5.30 morgen i denne challenge, men jeg var super produktiv med smoothieopskrift på bloggen og det hele. Underviste igen i Senses kl. 10. Så kaffe med en veninde inden min egen træning og så hjem og arbejde!!

OPSUMMERING

Det har været mega optur at være oppe så lang tid inden man møder på arbejde. Jeg synes at det giver en følelsen af, at man ikke bare står op for at tage på arbejde men, at man står op får at starte sin egen dag ordenligt. Jeg skulle ikke løbe ud af døren for at træne, jeg kunne faktisk trække vejret, drikke min te og sætte en intention for dagen (lyder lidt wu-wu I know). Jeg nåede at ændre mit humør fra træt og morgensur, til klar på dagen og faktisk allerede godt i gang, inden jeg forlod min lejlighed! JEG ER FAN!

BEDØMMELSE

Kæmpe anbefaling herfra! Ikke sikkert det passer ind i din hverdag, men man kan jo altid prøve at give det 7 dage og se hvad der sker. Jeg kommer helt sikkert til at fortsætte! Ikke i weekenderne hvis jeg har været ude om aftenen, for jeg har også virkelig lært hvordan min søvn påvirker min dag. MEN har jeg en rolig fredag, så er det fedt at komme tidligere op lørdag end jeg normalt ville. Jeg skal i hvert fald op 5.30 i morgen også!

LEARNINGS:

  • Søvn er vigtig!
  • Du kan virkelig nå meget på en dag!
  • Tid til at starte dagen ordentligt giver dig mere kontrol over din dag og hvordan du vil takle den
  • Det er IKKE svært at falde i søvn om aftenen når man har været oppe 5.30

TIP: Læs mit indlæg om hvordan man bliver et morgenmenneske inden evt.? haha

NÆSTE UGES CHALLENGE

I næste uge vil jeg forsøge at få mere frugt og grønt i mig, inden jeg spiser fast mad til frokost. SÅ Liquid Till Lunch bliver næste uges Challenge, godt jeg har verdens bedste blender;)! Følg med på IG Stories #challengeyourself

2 kommentarer

  • Tina Søndergaard-Dinesen

    Hejsa. Jeg synes din blog er super interesant, og er en ivrig læser. Lige et spm. Dine fine øjenbryn, har du fået dem lavet ved fx microblading eller er du bare rigtig god til at plukke dem i facon? Klem Tina

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • simplyfit

      Hej Tina, tak for de søde ord:) Yes det er microblading… Kram

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

C-Vitamin Boost Smoothie