#ECOFFEEGANG - Join my gang and say goodbye to single use cups

MY WEEKEND DETOX GUIDE

How-to get reenergized and boost your health in a single weekend 

DANSK/ ENGLISH (below)

Jeg er gået ind i en ret travl periode både arbejdsmæssigt og privat. Det er der egentlig ikke noget unormalt i for mig, da jeg altid har projekter kørende ved siden af mit arbejde, og nogle gange spidser det altså bare til fra begge fronter.
Heldigvis har jeg prøvet det før og ved derfor præcis hvad der skal til for, at få den energi jeg ved det kræver at komme igennem.
Måden jeg opdager, at jeg er presset på, er ofte først når mine gode vaner begynder at gå fløjten. Når jeg stresser sover jeg mindre, spiser dårligere, drikker kaffe i stedet for vand og nedprioriterer i det hele taget alt, der plejer at give mig energi. For at komme ud af den dårlige spiral, kræver det nogle gange lige en hård opbremsning og en dedikeret weekend til at genoplade batterierne og fylde dem med god energi på ny.

NOTE: En presset periode kan være meget motiverende for mig, så længe jeg ved den er tidsbegrænset. I denne omgang snakker vi 4-6 uger, så det er hvad jeg sætter mig selv op til. Dette indlæg er ikke til dig der døjer med stress og generelt alt for stort arbejdspres. Det kan ikke fikses på en weekend desværre:)

WEEKEND DETOX:

Basically så undgår jeg:
– Sukker
– Overspisning
– Alkohol

Istedet prioriterer jeg:
– Søvn
– Bevægelse/træning
– Nærende kost
– Gode vaner frem for dårlige (vand og vodka!)
– At klappe løse ender af i hjemmet, som kan stresse i dagligdagen

Mandag morgen vågnede jeg frisk, uden puffede øjne, havde mere overskud til min morgen træning, maven var flad, øjenene klare og jeg havde tabt 1 kilo siden fredag.
Her er hvordan jeg gjorde det. Kopier hvad du kan bruge;)

FREDAG AFTEN: Prioriter din søvn

Jeg afsluttede ugen med en hyggelig middag med nogle veninder. Jeg drak max 2 drinks, en masse vand og vi sluttede aftenen tidligt (allerede ved 23 tiden), så jeg kunne komme hjem i seng. Jeg får sjældent 8 timer i hverdagen, så weekenderne forsøger jeg at snige lidt ekstra søvn ind.

LØRDAG: Faste og Flydende kost

Lørdag morgen stod jeg op 8.30, startede dagen med vand, te og en sort kaffe to-go. Jeg skulle undervise Cardio Core i Senses 9.30 (gør jeg hver lørdag), og ville først spise efter.
Jeg var selv med på holdet (så var den træning klaret) og derefter drak jeg endnu en kaffe med en veninde, inden jeg tog hjem og lavede en grøn smoothie kl. 12 ca. Jeg springer tit morgenmaden over og faster indtil frokost for at give mit system en pause.
Resten af dagen arbejdede jeg på nogle skrive-projekter, ryddede op og læste lidt. Aftensmaden var også en smoothie og så drak jeg en masse te og vand i løbet af dagen. Jeg lå allerede i min seng kl. 23.00 og var klar til endnu en god nats søvn.

SØNDAG: Yoga, Infrarød Sauna og Nærende Kost

Søndag stod jeg op kl. 8 for at være til Yoga kl. 9.00. Efter yoga underviste jeg selv endnu en Cardio Core klasse (uden at være med) og sluttede formiddagen af med en tur i infrarød sauna. Derefter tog jeg et bad og så smuttede jeg hjem og fik mig endnu en grøn smoothie. Første måltid var derfor først kl. 13.00, inden da havde den stået på vand og en kaffe.
Jeg handlede ind i Løs Market på vej hjem, til en sund og nærende Dahl med masser af ingefær, chili og endda grønkål. Den simrede mens jeg arbejdede videre derhjemme og fik fikset en masse praktisk. Aftenen gik med te hos min lillebror, en lang gåtur og mere skriveri. Jeg var i sengen kl. 23.00 igen mega frisk da vækkeuret ringede 6.30 mandag morgen!

Man kan godt være en weekend warrior uden at fyrer den af i byen, så længe du fyrer den af for at nå dine mål;) #weekendwarrior

BONUS: Hver aften lagde jeg også en beroligende ansigsmaske og masserede mit ansigt og krop med Gua Sha for at forkæle mig selv. Du kan finde opskrifer her på bloggen eller i min bog Naturlig Beauty #naturligbeauty

//ENGLISH// Feeling pressured at work or in life in genereal is something we’ve all tried. I always have a side hustle going and sometimes you just feel like the candle is being burned from both ends. Thankfully I’m an experienced “triple-jobber” and I know what to do to get that extra energy for the tougher periods in life. NOTE: That being said, this is when the period is time limited. If you’re feeling stressed out or burned out, a weekend won’t fix it, seek professional guidance.
I usually realise things a getting out of hands, when all of my good habits start to fall through my fingers. I overeat, skip my workouts and miss my sleep. This is when I need Weekend Detox to get Back On Track and start the week out on top!
Basically what I do is: Avoiding the bad stuff and adding in more of the good. Sounds too easy right? And it kind of is. I woke up on monday morning feeling energized, ready for my morning workout, eyes clear, stomach flat feeling lighter and actually I did loose a kilo since friday. 
This is what I did, copy whatever floats your boat:
WEEKEND DETOX GUIDE
FRIDAY NIGHT: Prioritise Sleep
I went out with some friends for dinner, I only had 2 drinks, made sure I had a lot of water too and was in bed before midnight. I still felt like I had a great evening and was social. 
SATURDAY: Fasting And Liquid Foods
I woke up at 8.30, I teach  Cardio Core at Senses every Saturday 9.30, and today I joined my own class (that was tough). I had water, tea and a black coffee to-go in the morning, I like to skip breakfast and wait until lunch to eat to give my system a break. At 12 I had a green smoothie, and again for dinner. During the day I drank a lot of tea and water. Didn’t really feel hungry until 22, but I went to bed at 23.00 so that didn’t really matter:)
SUNDAY: Yoga, Infrared Sauna and Nutritious Foods
Sunday morning I woke up at 8 to join a Hot Yoga class at 9. After that I taught another Cardio Core class and then I was 45 minutes in an infrared sauna. For lunch I had yet another green smoothie, and then I made a healthy dahl for dinner with lots of ginger, chili and kale. No sugar this weekend and only whole foods and lots of greens. I worked a lot (writing) and went for a long walk in the evening. On monday I woke up fresh and ready to take on the week at 6.30.
I felt like a #weekendwarrior working 100% on me and my goals. 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

#ECOFFEEGANG - Join my gang and say goodbye to single use cups