Beginners guide to Winter Swimming

Spirulina spinach smoothie – Go green or go home

This smoothie is one of my favourites to make on sundays, after a litte too fun saturday night. It’s packed with nutrients and still tastes good. I can’t cope with the taste or smell of a true green juice, when I’m a little hungover (no celery please!!). So this is perfect to balance my body, after putting it through a long night of drinks and not enough sleep. I didn’t need it this weekend though, but thought i would share it anyways;)
It doesn’t taste like pizza, and it doesn’t erase your snapchat history! BUT it has an ability to erase some of the moral hangover, I often feel from putting my body through all those drinks and late night snacks.

Denne smoothie er en af mine favoritter, hvis man lige skal ovenpå efter en lang nat med dans og sjusser. Den er pakket med næringsstoffer, men smager stadig godt. Hvis der er noget som presser mine tømmermænd i vejret, så er det lugten og smagen af en lidt for sund grøn juice (bliver aldrig glad for selleri). Men denne både smager godt og er god for min krop!
Den smager ikke af pizza og den kan ikke slette min snapchat historie! MEN den har en evne til at fjerne mange af de moralske tømmermænd, jeg godt kan have over hvad jeg har udsat min krop for;)

RECIPE:

  • 1 frozen banana (or fresh)
  • 2 dl. frozen spinach (if you have fresh, then it’s about double, but you have to press the spinach leaves tight together or add more after blending a little bit)
  • 1 dl. broccoli (fresh or frozen)
  • 1 tablespoon spirulina powder (go for a teaspoon in the beginning to get used to the taste. The more spirulina, the darker the color)
  • 1 tablespoon raw cacao nips
  • 1 tablespoon hemp seeds
  • 1/4 teaspoon tumeric
  • Water after wanted consistency. If all of your ingredients are fresh, you might want to add some ice cubes.
    *All organic ingredients

Blend until smooth. Add more water if you want it more fluent or keep it thick and eat with a spoon:)

TIP: For more sweetness, add bee pollen. Put it in before you blend or sprinkle it on top, as you can see on the picture below. It’s sweet and packet with antioxidants, win win.
TIP: This is also a go to smoothie if I’m ill and have a fever. I keep it cold and quite fluent so it runs smoothly through a straw while laying on the couch binge watching New Girl.
TIP: I freeze some of the broccoli stick that I don’t use for my salads or stir-fry recipes, that way I always have some broccoli for a smoothie.

TIP: Er din smoothie ikke sød nok, kan du bruge bi-pollen. Enten blende det med i smoothien eller putte det ovenpå som på billedet nedenfor. Det smager sødt og er fyldt med antioxidanter, win win.
TIP: Dette er også min go-to smoothie hvis jeg har det dårligt og har feber. Der er appetit ofte væk, så jef sørger for at den er meget kold og flydende nok til sugerør. Så kan den indtages liggende på sofaen mens jeg kører en hel sæson af New Girl på computeren.
TIP: Jeg fryser tit meget af staven fra et broccoli hovede ned hvis jeg ikke bruger den i mine salater eller wokretter. På den måde er der altid lidt broccoli til min smoothie:)

ENJOY<3

balance that body, bee pollen, go green, go organic, green smoothie, hangover cure, nutrients, organic, økologi, økologisk, raw, simply food, smoothie, spinach, spirulina, vegan, Wellness

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Beginners guide to Winter Swimming