Strawberry Matcha Smoothie

The lazy girls guide to New Year resolutions in 7 steps

NYTÅRVi har allerede ramt den 3. Januar, og mange mennesker er i fuld gang med at udleve deres nytårsforsæt. Hvis du er bare en smule som mig, så er det først nu du er ved at komme rigtig ovenpå igen efter nytårsaften. Har du heller ikke fået spændt løbeskoene, droppet sukkeret eller begyndt på din juicekur (eller måske allerede faldet af din juicekur?) så tag det helt roligt, du kan stadig nå det.
Min ide om den perfekte 1. Januar, røg ligeså hurtigt ud, i takt med at champagnen røg ind. Men hvem kan også starte sine nytårsforsæt på en fredag? Vi starter på mandag (i morgen)!Bare fordi man er lidt doven og havde en virkelig sjov nytårsaften, kan man godt have ambitioner for 2016.

Denne 7 trins guide kræver heldigvis en del tænkning og refleksion. Så du kan snildt lave lidt snacks og nyde resten af din søndag, mens du ligger planer for et kick-ass 2016.
STEP 1: RESTITUER OG GENOPBYG
Du har brugt dagene efter nytår på, at restituere og få energien tilbage efter nogle hårde juledage og en skøn nytårsfest. Stop med den dårlige samvittighed! Spis din pizza, snav din sofa og gør i det hele taget ALT det som du ønsker at gøre mindre af i 2016!
STEP 2: SKRIV DIN MÅL OG DRØMME NED
Hvad er det du ønsker at opnå i det nye år. Sundhedsmæssigt og velvære mæssigt? Det kan være en god ide at bruge SMART modellen hvis du godt kan lide lidt struktur (læs mere om SMART modellen her). Du skal ikke holde dig tilbage her, alt hvad du går og drømmer om af store og små ting her i livet. Få det ned på papir/computer.

//ENGLISH// It’s already the 3rd of January, and a lot of people are out there fulfilling their New Year resolutions. If you guys are just a little bit like me, then you’re still recovering from your New Year’s party. If you haven’t gone for a run, stopped eating sugar or started your juice cleanse yet, don’t worry, we can still make it! Just because you’re a little lazy, doesn’t mean that you can’t be ambitious about 2016. This 7 step guide takes a little bit of thinking and reflection, so gather up on the coach with your favourite snack, and let’s get to it. STEP 1: RECOVERY You’ve spend the first days of the new year recovering and getting back your energy after som eventful Christmas days and a great New Year’s eve. Stop with the guilty conscience, eat your pizza, snog your couch and do MORE of all the things you’re planning to do less of in 2016. STEP 2: WRITE DOWN YOUR GOALS AND DREAMS What is it that you wish to achieve or change in the new year? Health wise? Wellness wise? It’s a great idea to use the SMART model in order to set your goals (read more about that here). Don’t hold back, get it all down on paper/laptop/iPad.
guide, new year resolutions, goals, simply living, simply fit, bey good. ambitions, who run the world girls, motivation, better 2016

STEP 3: PRIORITER DINE MÅL / START BAGFRA
Du er nødt til at prioritere dine mål, for at finde ud af hvilken rækkefølge de skal takles i. Hvis du bare kunne ændre det hele på én gang, sad du nok ikke og læste denne guide;)Du er nødt til at tage det ét skridt ad gangen, og mit råd er at starte bagfra. Bagfra i alle dine undskyldninger! Hvis dit mål er at spise sundt og træne mere (klassiker), men din undskyldning for ikke at træne er at du mangler energi og sover dårligt, så ville jeg foreslå at du startede med din kost som hoved fokus, og fik din energi op. Omvendt hvis du har nemmest ved at spise sundt når du er inde i en god træningsrutine, så er det der du skal starte. Er du typen med MANGE undskyldninger, så kører du den bare så langt ud du kan og starter der! 
STEP 4: DEL DEM OP I MÅL OG DELMÅL
Det gør ikke noget at de er små! Eksempel:
MÅL: Jeg vil spise flere grøntsager
DELMÅL: I denne uge har jeg pose gulerødder med HVER dag som SKAL spises.
STEP 5: GØR DEM SYNLIGE
Sørg for at have dine mål synlige, der hvor du har allermest brug for en reminder. Vil du tabe dig, så er et oplagt bud at sætte dem på køleskabet! For mig har telefonen altid været god, den er det eneste vi har på os ALTID!
Lazy: Tag screenshot på din mobil af det du gerne vil opnå, og sæt det som baggrundsskærm!
Middel: Køb en countdown app og slå alarmer til! (De bedste 7 kr. jeg har brugt)
Ekstrem: Skriv post-its rundt omkring i dit hjem og indstil alarmer på din telefon til dine svage øjeblikke. Hvis du f.eks. ved at chokoladen altid kalder kl. 15.00 på jobbet!

STEP 3: PRIORITISE YOUR GOALS / START FROM THE BACK You have to prioritize your goals, in order to figure out in which order you should tackle them. If you were able to change everything at once, you wouldn’t be sitting here reading this article (unless you’re my mom). You have to take it one step at a time, and my advice is to start from the back of all of your excuses. If your goal is to eat healthier and exercise more (classic), but your excuse for NOT working out, is that you don’t have the energy because you’re tired and don’t sleep well. Then I would suggest you started with your diet and nutrition, in order to get the energy to go work out and then get a better sleep. If it’s the other way around, that you simply eat healthier when you’re in a good workout routine, then this is where you should start. STEP 4: DIVIDE YOUR GOALS INTO SUBSIDIARY GOALS It doesn’t matter how small they are, example: GOAL: Eat more vegetables. SUBSIDAIRY GOAL: Eat a back of carrots each day at work. STEP 5: MAKE YOUR GOALS VISIBLE It’s easy to forget your goals when there’s cake right in front of you. That’s why having visible reminders is a good thing, to make you stay on track. Personally I use my phone a lot, since it’s the only thing I have with me at ALL times. But here are some ideas: LAZY: Screenshot your goal and set it as your background picture on your phone. MEDIUM: Buy a countdown app (best 7kr I’ve spend in a while). EXTREEM: put op post-it’s or pictures of your goals around the apartment. You could also set some reminders on your phone with an alarm going off when you typically would break. Could be at 15.00 at work when everyone eats cake;)

guide, new year resolutions, goals, simply living, simply fit, bey good. ambitions, who run the world girls, motivation, better 2016
Left: Count-down app i use Big Day / Right: Screenshot of my phone, when my goal is to look like a VS model + going to NY in 2016<3

STEP 6: HUSK AT FEJRE DE SMÅ SEJRE
Selv vejen til dine delmål skal fejres! Lav en liste med de små skridt der skal til, og giv dig selv lov til en præmie, når du når en af dem. Det behøver ikke være store ting, kunne f.eks. være en tur i sauna/dampbad eller at se et afsnit af din yndlingsserie osv. Det handler om at få din hjerne til at associere dine nye sunde vaner med glæde.
STEP 7: ROM BLEV IKKE BYGGET PÅ EN DAG
Ja ja du har hørt det mange gange før, men ønsker at se/mærke resultater med det samme. Stress ned og nyd turen derhen. På den måde vil du opdage hvad de små ændringer i din hverdag gør af forskel. Den går hånd i hånd med at hoppe op på hesten igen hvis du falder af. Vi fejler alle engang i mellem, men lad det ikke blive en undskyldning til at droppe dit mål!

STEP 6: CELEBRATE THE SMALL VICTORIES Even the smallest steps towards you goals should be celebrated. Write down the steps you wish to take, and award yourself a little price when you achieve them. It doesn’t have to be anything big, but setting a side time to take a steam bath or watch one episode (or 2) of your favorite tv-show could do it. It’s all about “wiring” your brain to enjoy your new habits. STEP 7: ROME WASN’T BUILD IN A DAY Pretty self-explanatory but stil important to remember. Same goes for getting back up on the horse if you fall down. We all fail, but don’t use it as an excuse to quit!

guide, new year resolutions, goals, simply living, simply fit, bey good. ambitions, who run the world girls, motivation, better 2016
Snapchat: Ceblak
HUSK: Det er ok at skifte mening! Det er ikke sikkert, at de mål du har sat dig i dag er de samme om 2 måneder. Der kan også opstå nye mål, og der behøver du altså ikke vente helt til 2017 med at sætte dem i gang:)
TIP: Denne guide er lavet ud fra et ønske om et sundere 2016, men modellen kan kopieres og bruges på alt. Om du ønsker et at spare penge, være mere struktureret eller lignende.

Målene er sat! Så er det bare at gå efter dem;)
Rigtig godt nytår, og held og lykke derude #vistarterpåmandag #staymotivated

REMEMBER: It’s okay to change your mind! The goals you set today, might not be your goals in 2 months time. New goals may be set, and you don’t have to wait for 2017 to reach them. TIP: This guide is made from a dream of a healthier 2016, but this model can be used no matter which goals you set for yourself.  The goals are set! All we have to do now is go after them:)
Happy New Years and good luck! #staymotivated

guide, new year resolutions, goals, simply living, simply fit, bey good. ambitions, who run the world girls, motivation, better 2016

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Strawberry Matcha Smoothie